NASI DAGANG MEK SITI

Balik dari dusun tadi Abah ajak singgah makan nasi dagang di Stesen Keretapi Arau. Menurut Abah, dah lama kedai ni wujud. Boleh tahan makan kat sini. Warung Kita boleh la datang ambik gambar sini. Selain Nasi Dagang, nasi kerabu pun ada. Kat Perlis pun ada tak payah pegi pantai timur.

nasi-dagang

NASI DAGANG

gulai-tongkol

hmmm

MACAM SEDAP JE.

sedap

ABAH

KE DUSUN WEI!!

Hari ni bapa mertua ajak ke dusun di Mukim Padang Perahu. Kat dusun tu banyak pokok durian, dokong dan cempedak.

Saya memang suka pergi ke kebun. Nanti ada rezeki adalah kebun sendiri. Bila la agaknya? Anak tidur lagi jadi kami pergi bertiga saja.

jolok2

Hari ni dapat ilmu baru-ilmu cempedak. Pakcik Mat tu kata; nak tau cempedak dah matang ka belum, tgk tangkai dia ada bulu ka tidak, kalau bulu dia tak ada maknanya cukup matang – boleh dah jolok turun.

serius

Ada iras pelakon drama Pendekar dengan Keris Lok Tujuh.

termenung

Bila kita nak balik ni, nyamuk banyak.